Du är här > Det vi står för / Innovation

Innovation

Tony Lallement I över 30 år har Délifrance varit i framkant av innovation och nytänkande. Délifrance forskning & utvecklingsteam består av:

  • 25 ingenjörer med bakgrund både från bageri och konditori
  • Mer än 300 nya produkter årligen
  • Samarbeten med erkända kockar så som bröderna Pourcel (Le Jardin des Sens och La Maison Blanche) och Tony Lallement som har arbetat inom konditori åt franska Presidenten på Elyséepalatset.

Délifrance utvecklar sina innovativa koncept runt fyra huvudtrender:


FRESTANDE

  • 2000 - Délifrance utvecklar tårtor med marmorering: Noir d’Orange och Caramel Poire
  • 2007 - Délifrance lanserar Fishermans’s Puff Pastry som blev utvald till ”Årets Smak” i Frankrike
  • 2008 – Délifrance lanserar L’Expérience Chocolat (s7700)
  • 2009 – Délifrance lanserar Le Pain Héritage : traditionella stenugnsbakade bröd med surdeg.

PRAKTISK

  • 1978 – Délifrance utvecklar den frysta delbakade baguetten
  • 1995 – Délifrance lanserar Provencette, ett koncept för varma grillade mackor.
  • 2000 – Délifrance lanserar Déliquick: ”Tina och Servera” bröd
  • 2003 – Délifrance lanserar viennoiseries som jäser i ugnen Jacques & Laurent Pourcel
  • 2008 – Délifrance lanserar ”Grande Baguette” i gaspack
  • 2010 – Délifrance lanserar Crousty Pie ®

NÄRINGSRIK

  • 2006 – Délifrance lanserar Délivital bakverk och bröd: lätta tårtor och bröd med Omega 3
  • 2009 – Délifrance satsar på Naturlighet med produkter som inte innehåller hydrerat vegetabiliskt fett, konstgjort färgämne och konserveringsmedel.

ETIKMEDVETEN

  • 2010 – Délifrance lanserar ekologiska bröd och viennoiseries.